středa 23. března 2016

Makovec


Vyzkoušet doma upéct makovec mě donutila až několika týdenní chuť na mák. Dřív jsem se příliš bála, že to bude zklamání a nebude tak správně mokrej a těžkej, jak jsem si ho pamatovala.
Objevila jsem však tenhle recept a pečení dopadlo podle mých představ. A co víc, obejdete se při jeho přípravě bez živočišných produktů.

Ingredience:

2 hrnky hladké mouky
1 hrnek mletého máku
1/2 hrnku třtinového cukru
1 hrnek (rostlinného) mléka
5 lžic oleje
1 lžíce prášku do pečiva

Postup:

Troubu si předehřeju na 180°C. V míse si smíchám všechny suché suroviny a potom přiliju olej a mléko. Pokud se mi zdá těsto příliš hutné, přidám trochu mléka a pořádně promíchám. Konzistence by neměla být moc řídká, ale těsto by se mělo dát pohodlně vlít do formy na pečení. 
Ve vymazané formě peču asi 30 minut a před podáváním nechám úplně vychladnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat